نحوه تعویض باتری خودرو

 

 

تعویض باتری خودرو یکی از اقدامات مهمی است که برای هر خودرویی باید انجام داد. بسیاری از افراد تصور می کنند که این کار یعنی تعویض باتری خودرو باید حتما در تعمیرگاه های مکانیکی خودرو انجام شود. اما واقعیت این است که تعویض باطری کار سختی نیست و با یک آموزش ساده خودتان به راحتی می توانید آن را در منزل خود انجام دهید. در حقیقت یکی از ساده ترین کارهای فنی خودرو تعویض باتری است. در این مقاله از مقالات وبسایت ایمان امداد، امداد خودرو شیراز، قصد داریم نحوه تعویض باتری خودرو را توضیح دهیم تا در هنگام نیاز به سادگی خودتان آن را انجام دهید.

 

نحوه تعویض باتری خودرو

 

وظیفه باتری خودرو چیست؟

قبل از اینکه توضیح دهیم نحوه تعویض باطری خودرو چگونه است، به بررسی وظیفه ی باتری در خودرو می پردازیم تا درک بهتری از این قطعه داشته باشیم. باتری خودرو ارتباط مستقیم با استارت زدن دارد. در واقع انرژی مورد نیاز برای راه اندازی بخش های مختلف خودرو نظیر استارت، چراغ ها، بوق ها و ... از طریق باتری خودرو تامین می شود. در واقع هر عملی در خودرو که نیاز به برق داشته باشد، از باتری برای تامین برق خود استفاده می کند.

 

مراحل تعویض باتری خودرو

قبل از هر چیزی باید از اینکه باتری خودروی شما خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست اطمینان حاصل کنید. اگر باتری نیاز به تعمیر داشته باشد، آن را تعمیر کنید و در غیر این صورت یک باتری نو تهیه کنید. سپس مراحل زیر را جهت تعویض باتری خودرو انجام دهید:

1- باتری را پیدا کنید. باتری معمولا در اطراف موتور قرار گرفته و با کاور موتور روی باطری پوشانده شده است.این کاور را باز کنید تا به باتری برسید.

2- باتری بست هایی با دو قطب مثبت و منفی دارد که باید ابتدا قطب منفی و سپس قطب مثبت را توسط آچار باز کنید. توجه داشته باشید که کابل های این دو قطب با یکدیگر برخورد نداشته باشند.

3- بست نگه دارنده باتری را نیز توسط آچار باز کنید. این بست معمولا یک میله فلزی روی باتری است.

4- حالا باتری خودرو آزاد شده و باید به ارامی آن را خارج کنید.

5- پس از خارج کردن باتری قدیمی، باتری جدید را به همان شکل جایگزین کنید.

6- قبل از بستن بست ها، بست های الکترود را تمیز کنید.

7- بست نگهدارنده باتری را به همان گونه که بود، ببندید.

8- بست های الکترود مثبت و منفی را ببندید. برای بستن این بست ها برعکس باز کردن آن ها، ابتدا از قطب مثبت شروع کنید و در آخر قطب منفی را ببندید.

9- از محکم بودن اتصال قطب های مثبت و منفی اطمینان حاصل کنید.

10- و در آخر بررسی کنید که همه مراحل را به درستی انجام داده باشید.

 

 

 

 

همراه :09172002622

 

 

آدرس: شیراز، بلوار امیرکبیر، بعد از پلیس راه بوشهر، امداد خودرو ایمان امداد

نقشه ما

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید